paradox
TTBY & HANA KIMI
posted by Nur Syahirah Umairah 11:57 am 3 comments

Assalamualaikum

Hello fellas ~! Aku sebenarnya boring sangat walaupun list apa-aku-buat-time-cuti dah panjang berjela-jela tipu. Jadi untuk mengisi masa lapang, aku pun buat lah menda alah ni. Review ? I don't think so. Aku tak reti lah. Banyak pendapat peribadi.

So, rasanya korang dah tahu kan To The Beautiful You ? Ada Choi Min Ho ( Kang Tae Joon), Choi Sulli (Goo Jae Hee) and etc. Aku tak ingat sangatlah nama diorang. Mesti dah tengok kan ? Aku je yang lambat sebab baru tengok dua tiga bulan lepas. Sebabnya - Aku dah tengok jdrama version punya - Hana Kimi. Dan aku malas nak tengok cerita yang sama walaupun dalam versi yang lain. Tapi akhirnya aku tengok jugak... Drama-II ni diadaptasi dari manga Hana Kimi. Ada taiwan and indo version jugak ; tapi aku tak minat. 

To The Beautiful You


Kalau nak dibandingkan, ada banyak lah jugak perbezaannya dengan japan punya. Favourite scene ? Banyak rasanya, tapi aku dah lupa semuanya. Oh yeah, aku paling suka bila Taejoon caring pasal Jaehee and dia jadi romantik + manja and bila dia cemburu dengan Eun Kyul and bila dia malu-II dengan Jaehee. Grr.. banyaklah ! ODG, handsome giloss tahu tak ?  Part yang paling aku ingat ;

Jae Hee : Kenapa suruh saya datang sini ?
Tae Joon : Sebab saya rindu awak.

Ohhh maiiii... suka gila-II. Memang beza habis la Taejun yang manja ni dengan time dia sombong dulu tu. Sad scene ? Ada jugak, tapi aku tak pasti la aku ada rasa sedih ke tak. Hurmm,, tapi yang aku ingat - Last-II episode tu kan Jaehee nak tinggalkan korea and Taejun.  Uhuh, touching habis. Fav person sape lagi, Taejoon ah. Sebab tu la aku minat Minho sikit.


Cha Eun Kyul - Aku pun suka jugak dia ni ; Mood maker. Dia ni  karakter yang baik tapi heroin pulak tak pilih dia. Hair style dia memula , erk ? Aku lebih suka haircut dia yang baru. Dia selalu tolong Jaehee. Walaupun Jaehee reject dia, tapi dia tetap tolong Jaehee. Baik kan ? *P/s : Ada exo-k sekali =3




Hana Kimi


Cerita ni ditayangkan tahun 2007 tapi aku tengok tahun 2011 dan aku ulang semula 2012. Hana Kimi ni ada special episode jugak tapi aku belum habiskan. Hana Kimi ni memang serius best ! Memang direkomen lah. Tapi pendapat manusia ni kan berbeza. Nama-II pelakon dalam hana kimi ni
  • Horikita Maki as Ashiya Mizuki   (Sulli/Jaehee)
  • Oguri Shun as Sano Izumi            (Minho/Taejoon)
  • Ikuta Taoma as Nakatsu Shuichi  (Hyunwoo/Eunkyul)

Ada satu scene ni memang lawak+best gila-II lah. Benda pertama yang aku ingat kalau sebut pasal Hana Kimi. Aku nak beritahu kat sini pun malu duhh. Agak ke'pervert'an di disitu. Act time, Nakatsu nyanyi im not a homo (homo-gay).  Boleh tengok di sini (x). First time tengok aku memang tak berhenti ketawa. Fav person aku cop Nakatsu. Eheh, sorry aku tak cerita hero and heroin, semuanya Nakatsu je.



Kesimpulannya - Kalau nak tengok romantik-II tu boleh lah tengok to the beautiful you. Kalau nak ketawa gila-II boleh lah tengok hana kimi. Part yang mendebarkan - bila identiti sebenar Jaehee and Mizuki terbongkar and semua orang ignore dia. Btw, aku rasa semua dalam cerita tu ngok doh, Jaehee and Mizuki tu takde rupa lelaki langsung, tapi semua orang tak perasan. Tengok kaki pun dah tahu. Tapi nak buat macam mana, dah direktor suruh buat-II tak nampak. Aku sebenarnya nak letak lagi banyak gif tapi nanti serabut pulak.



If such thing as a miracle exist, than it's another name of hard work

Labels: ,

design by Wanaseoby